ترتیب نمایش:
کمی صبر کنید...

ریل سوخت پژو سی ان جی

بهتر است از قبل از هر چیزی با مفهوم ریل سوخت آشنا شویم. ریل سوخت، کار تزریق سوخت گاز داخل سیلندر خودرو جهت احتراق را در سیستم دوگانه سوز بر عهده دارد که به صورت چهار سوزن و یک سنسور مپ در یک مجموعه ارائه می گردد.  ریل سوخت در سوخت رسانی انژکتور از اصلی ترین اجزا مسیر به حساب می آید. سوخت مور نیاز انژکتور ها از این قطعه عبور نموده و تامین می شود. ریل سوخت در انتهای شلنگ سوخت ارسالی از پمپ بنزین و دقیقا در پشت انژکتور ها قرار گرفته است. 

انژکتور ها از یک سمت به ریل سوخت و از سمت دیگر با سر سیلندر ارتباط دارند. در غیر این صورت مجبور می شدیم برای هر انژکتور یک شیلنگ جداگانه از پمپ سوخت ایجاد کنیم. نکته بسیار مهم در خصوص ریل سوخت پژو سی ان جی آن است که در صورت نشتی از ریل سوخت، هرگز به پیچ های نگه دارنده لوله ورودی و برگشت سوخت را سفت و یا باز و بسته نکنید، بلکه در صورت داشتن هر گونه عیب و ایرادی آن را تعویض کنید. در غیر این صورت دچار آتش سوزی می شود. 

در سیستم های سوخت رسانی جدیدتر، با قرار دادن رگلاتور در ابتدای مسیر سوختد رسانی و بعد از پمپ سوخت فشار را در بخش بیشتری از مسیر کنترل می کند و عمر برخی از قطعات را افزایش می دهند. 

قیمت ریل سوخت پژو سی ان جی و ریل سوخت کیت سی ان جی

ریل سوخت هر ماشین بسته به نوع ماشین متفاوت می باشد و بر همین اساس قیمت های متفاوتی برای ریل سوخت ها وجود دارد. قیمت ریل سوخت ها نه خیلی پایین و نه خیلی بالا می باشد. برای ریل سوخت پژو سی ان جی نیز این موضوع صدق می کند. ریل سوخت یا در واقع سوخت در فضای داخلی منیفولد هوا را در سر سیلندر قرار می گیرد و قطعاتی مانند انژکتور ها و در بعضی از مدل ها رگلاتور نیز به ریل سوخت متصل می باشد. این موضوع هم بر روی قیمت ریل سوخت به ویژه ریل سوخت پژو سی ان جی تاثیر می گذارد و متفاوت است. 

قیمت ریل سوخت پژو CNG Kit (کیت کامل گاز سی ان جی) نیز با قیمت ریل سوخت پژو سی ان جی متفاوت است و همانطور که گفته شد این تفاوت بستگی به مدل ماشین دو گانه سوز شما دارد. ریل سوخت پژو CNG Kit مجموعه ای از قطعات برای استفاده از گاز فشرده طبیعی یا همان سی ان جی می باشد. جهت استفاده از سوخت سی ان جی بر روی خودروهای تک سوز انژکتور لازم است تا از کیت های تبدیل استفاده گردد. 

کیفیت ریل سوخت پژو سی ان جی و ریل سوخت کیت سی ان جی

ریل سوخت ها از نظر جنس یا به صورت فلزی هستند و یا به صورت پلاستیکی ساخته و در خودرو های انژکتوری مورد استفاده قرار می گیرند. این ریل سوخت ها در تمامی خودرو های داخلی و خارجی که با سوخت بنزین کار می کنند در موتور آن ها استفاده می شود. 

دسته‌بندی