ترتیب نمایش:
کمی صبر کنید...

شیر مخزن گاز

 مخزن های گاز، شیر مخصوصی به نام شیر مخزن گاز دارند که امروز در خدمات سی ان جی بیرجند درباره آن توضیحاتی خواهیم داد. شیر مخزن گاز وظایف مهمی برعهده دارد. باز و بسته کردن و محافظت از مخزن گاز بسیار مهم و حائز اهمیت می­باشد. شیر مخزن گاز طوری طراحی شده است که بر روی آن سوپاپی تعبیه شده است تا در شرایطی که احتمال وقوع انفجار وجود داشت، تا حدی گاز داخل مخزن را خارج کرده تا مخزن را از خطرات وارد بر آن نجات دهد. شیر گاز را بر روی مخزن نصب می­کنند تا در حین سوخت گیری، عبور گاز را راحت کند و هنگام هرگونه خطری بابستن جریان گاز باعث قطع شدن آن شود. همچنین این شیر ها، از نظر نوع و عملکرد تقسیم بندی می­شوند که در ادامه همراه با مشخصات آن مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شیر مخزن گاز

انواع و جنس شیرهای مخزن گاز 

شیر های مخزن گاز از لحاظ نوع و عملکرد متفاوت هستند و به دو نوع مدل مخروطی و استوانه ای مورد استفاده قرار می­گیرند که بسته به نوع استفاده به شما عرضه می­شود. برای جلوگیری از نشتی مخزن گاز، شیر مخزن و حتی لوله های متصل شده به آن را داخل یک محفظه از جنس لاستیک یا پلاستیک قرار می­دهند تا در بروز نشتی، گاز از آن خارج شود. همینطور برای وصل شدن شیر مخزن به بدنه آن، باید به مدل استوانه ای و یا مخروطی و جنس شیر مخزن که آلومینیومی و یا برنجی هستند را دقت به عمل آوریم. به طور کلی شیر های مخازن گاز هم به صورت برقی و هم به صورت دستی می­باشند. شیر مخزن برقی (سلونوئیدی) فرمان قطع خودکار گاز را می­دهد و شیر مخزن دستی را باید به صورت دستی از روی مخزن در صورت نیاز گاز قطع نمایید. لازم به ذکر است که در هر دو نوع شیر مخزن برقی و دستی حاوی سوپاپ اطمینان می­باشند.

عملکرد و مشخصات شیر کپسول cng

می­توان گفت یکی از قطعات حساس مخزن گاز سی ان جی، شیر آن است که نقش کنترل گاز ذخیره شده در مخازن را دارند. برای محافظت از شیرهای مخازن گاز، سوپاپ هایی کار گذاری می­شوند که به سوپاپ اطمینان معروف هستند، از ورود و یا خروج بیش از حد مجاز گاز به مخزن جلوگیری می­کند. زمانی که لوله فشار قوی قطع شود و مسیر گاز برگردد، یک سیستم ایمنی درون شیر مخزن فعال می­شود و سریعا مسیر خروج گاز را می بندد و در نتیجه از انفجار آن جلوگیری می­کند. شیر های مخزن گاز برای جلوگیری از هرگونه رخدادی و حادثه ای می بایست عملکرد سریعی در هدایت کردن گاز به خارج از مخزن را داشته باشد. مخزن گاز نقش ذخیره گاز را بر عهده دارد و شیر متصل به آن وظیفه در باز و بسته کردن مخزن برای ورود و خروج گاز را دارد. 

شیر مخزن گاز

قیمت خرید و فروش مدل های شیر مخزن گاز حدودا چقدر است ؟

قیمت شیر مخزن گاز بسته به نوع و مدل آن متفاوت می­باشد. مسلما قیمت شیر مخزن اورجینال ایتالیایی نسبت به شیر مخزن تولید داخلی گران تر می­باشد. شیر مخزن گاز به دلیل حساسیت بالایی که در ورود و خروج گاز دارد، مهم است که اجزای تشکیل دهنده آن از چه جنس و کیفیتی باشند، به همین ترتیب قیمت این قطعه به نسبت کارایی که دارد مقداری بالا می باشد. همچنین در بازار نمونه فیک و اصل آن موجود است که در قیمت خرید و فروش متغیر هستند. 

قیمت شیر مخزن گاز مخروطی و دستی با اختلاف کمی با یکدیگر تفاوت دارند. این قطعه ارزشمند شیر مخزن با بهترین کیفیت در بازار به شما خریداران گرامی عرضه می­شود. به دلیل تنوع در خودرو ها، شیر مخزن گاز هم متنوع می­باشد و هر کدام بسته به مدلی که دارند مورد استفاده قرار می­گیرند. 

رفع ایرادات وارده بر شیر مخزن cng و برطرف کردن سریع آن 

قطعه شیر مخزن گاز نیز مانند هر قطعه دیگری دارای عمر مفید است. که پس از گذراندن عمر مفید آن دچار خرابی و یا تعمیر می­شود. ایراده به وجود آمده در شیر مخزن گاز توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص بر طرف می­گردد. نکته مهم در خصوص تعمیر شیر مخزن این است که حتما قبل از شروع تعمیر، مخزن را به طور کامل چک کنید تا هیچ گونه نشتی وجود نداشته باشد و بعد به راحتی می­توانید شیر مخزن را تعمیر نمایید.

دسته‌بندی