ترتیب نمایش:
کمی صبر کنید...

شمع مخصوص cng

خرید شمع مخصوص cng

شمع خودرو یکی از قطعات ریز و کوچک موتورهای درون سوز می باشد، این قطعه ی کوچک یکی از اساسی ترین و مهم ترین قطعات به کار رفته در موتور خودرو می باشد. شمع خودرو یکی از اجزایی که است که روی موتور و در واقع بر روی سر سیلندر قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین اجزا در فرایند احتراق خودرو است.

خودروهای درون سوز برای ایجاد احتراق مورد نیاز موتور سه عامل اصلی نیاز است که مانند سه راس مثلث یکدیگر را تکمیل می‌کنند؛ سوخت، اکسیژن و حرارت. حرارت بخشی است که توسط شمع با عمل جرقه‌زنی تامین می‌شود. شمع انرژی خود را برای جرقه زدن از باتری خودرو تامین می‌کند.

شمع های خودرو، خود از اجزا و قسمت های مختلف تشکیل شده است از جمله: عایق چینی، الکترود، واشر و قسمت‌های دیگر و با دریافت ولتاژ بالا، عمل جرقه زنی در محفظه سیلندر را انجام می‌دهد. شمع خودرو های دوگانه سوز با خودروهای بنزینی متفاوت می باشد.

شمع CNG مخصوص خودروهای دو گانه سوز بوده و سازگاری کامل با بنزین و گاز را دارد. شمع دوگانه سوز انژکتوری  باعث جلو گیری از داغ کردن موتور در تابستان شده و مانع از رسوب گذاری و گیرپاژ خواهد شد. شمع دوگانه از خام سوزی و بوی نامطبوع در زمستان نیز جلو گیری می کند و با کاهش مصرف سوخت بهترین انتخاب برای خودروی دو گانه سوز شماست.

کارکرد و عملکرد شمع خودروهای دوگانه‌سوز و خودروهای بنزینی بسیار شبیه هم می باشد اما با این تفاوت که شمع های دوگانه سوز با سوخت گاز نیز سازگاری دارند. خودروهای مختلف، شمع های متفاوتی دارند که باید نسبت به نوع خودرو، شمع را انتخاب نمایید.

شمع مخصوص cng مانند دیگر قطعات ان دارای طول عمر معین می باشد و با احتما خرابی رو به رو است که در صورت خرابی و نقص فنی مربوط به شمع خودرو باید ان را تعویض نمایید اما نکته ی حائز اهمیت این است که شمع مخصوص سی ان جی CNG نسبت به شمع خودروهای بنزینی دوام بیشتری دارند به طوری که تعویض شمع در موتور بنزینی 32 هزار کیلیومتر دوام دارد اما در موتورهای گاز سوز این عدد 120 هزار کیلومتر است.

اهمیت قطعات خودرو به کاربرد ان ها می باشد، شمع خودرو با وجود کوچکی اما بسیار مهم است و در عملکرد خودرو تاثیر مهم دارد، از تاثیرات خرابی و نقص در شمع خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیشتر استارت خوردن خودرو
  • خام سوزی سوخت و به عبارتی افزایش مصرف سوخت
  • کاهش قدرت موتور یا همان کاهش شتاب خودرو

از این رو در هنگام خرابی شمع خودروی دوگانه سوز خود باید نسبت به تعمیر ان اقدام کنید، برای تعویض شمع مخصوص CNG با شمعی جدید در انتخاب نوع و برند شمع خود دقت کنید و با مشورت با افراد باتجربه، سعی کنید بهترین انتخاب و برند موجود در بازار را خریداری کنید، نکته ی دیگر این است که قیمت بالای شمع مخصوص سی ان جی الزام به کیفیت بالای ان نیست.

دسته‌بندی