کیت cng


انواع کیت cng خودروهای گازسوز

برای بهره بردن و استفاده کردن از از سوخت گاز طبیعی خودروهایی که از بنزین استفاده می کنند و بنزینی می باشند از کیت تبدیل استفاده می شود کیت cng در واقع قابلیت استفاده کردن از سوخت گاز طبیعی را به خودرو میدهد. به منظور و به دلیل استفاده کردن از سوخت گاز طبیعی در خودروهایی که از بنزین استفاده می کنند یا به قول معروف خودروهای بنزینی حتماً باید تجهیزات مربوط به سیستم سوخت رسانی گاز طبیعی بر روی خودرو نصب شود به مجموعه این تجهیزات که قابل استفاده از سوخت گاز را به خود را می دهد کیت خودروهای گازسوز میگویند. کیت خودروهایی که گاز سوز می باشد از ابتدا تا به امروز به دلیل محدودیت های زیستی و زیست محیطی و منابع انرژی دچار تحولات بسیار زیادی شده است به طوری که میتوان آنها را به چهار دسته و چهار نسل مختلف دسته بندی کرد آنها عبارتند از :

• کیت خودروهای گازسوز نسل اول

• کیت خودروهای گازسوز نسل دوم

• کیت خودروهای گازسوز نسل سوم

• کیت خودروهای گازسوز نسل چهارم

تولید کیت cng

هم اکنون میزان متوسط مصرف بنزین در هر اتومبیل سواری در کشور روزانه در حدود ۱۰ لیتر می باشد که این میزان بیش از ۴ برابر کشور انگلستان و بیش از پنج و نیم برابر کشور فرانسه می باشد که رقمی بسیار بزرگ و قابل توجه است در اوایل سال ۱۳۸۱ و در نیمه اول سال متوسط مصرف روزانه بنزین ۵۰ میلیون لیتر و واردت بنزین و افزودنی هایی که به آن مربوط می شود چیزی در حدود ۱۳ میلیون لیتر بوده است که با ادامه همین روند برای تامین کردن بنزین مورد نیاز تا اواخر سال ۸۱ حدود یک میلیارد تومان واردات داشته ایم این در صورتی میباشد که ظرفیت بندر ها و ناوگان های توزیع سوخت کشور برای تخلیه و توزیع این حجم از بنزین ها بسیار نامحدود می باشد با توجه به روند تولید ماشین ها و اتومبیل ها به تعداد زیاد انتظار می رود که اتومبیل ها در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۱۵ میلیون دستگاه باشد که به این ترتیب باعث افزایش تعداد اتومبیل ها میزان کسری بنزین در کشور طی ۲۰ سال آینده رقمی حدود ۵۰۰ میلیارد لیتر خواهد بود.

با کمی اندیشیدن در مورد چنین شرایطی واضح است که سوخت های جایگزین امری اجتناب ناپذیر می باشد با توجه به اینکه ایران به تنهایی ۱۵ و نیم درصد از ذخایر گاز طبیعی دنیا را در اختیار دارد و رتبه سوم می باشد از این نظر ی همان گاز طبیعی فشرده به عنوان یک راه حل سی‌ان‌جی مقاوم دوم جهان را دارد. بررسی های پی در پی نشان می دهد که از نظر اقتصادی نیز این سرمایه گذاری از توجیه سوختی کاملا پاک و سالم می باشد که بسیار عالی است.

 Cng کافی برخوردار است و از جنبه زیست محیطی نیز امروزه تقریباً ۱۸ درصد از ناوگان حمل و نقل جهان گاز طبیعی و مصرف می کنند و اکثر کشورها به دلیل ملاحظه های زیست محیطی و کارایی تجهیزات آن هزینه کمتر و دسترسی ساده تر به کار طبیعی در زمینه گسترش استفاده از خودروهای با سوخت طبیعی طرح های ملی بلندمدتی را در دستور کار خود آوردند. برای سوخت گیری خودروها در مدت زمانی قابل مقایسه با جایگاه های سوخت سی ان جی جایگاه های سوخت گیری مایع پیش‌بینی شد در ایستگاه سوخت گیری مدت زمان مورد نیاز سوخت گیری برای ماشین های سبک و ماشین های متوسط با توجه به نوع جایگاه چیزی حدود ۳ الی ۵ دقیقه می باشد.

سخن پایانی 

هرچند تحقیق ها در زمینه گازسوز کردن موتورهای احتراق داخلی امروز در بعضی از کشورهای دنیا با موفقیت به انتها رسیده است اما کار نظری و تحقیقاتی در این زمینه هم چنان ادامه دارد و بسیاری از محققان پیگیر آن می باشند به دلیل استفاده از سوخت گاز و بنزین چهار نسل از کیت های گازسوز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری از موارد کاربرد های ویژه‌ای را داشته است اولین نسل از کیت سیستم گازسوز دارای قطعاتی مانند امولاتور و ادوانسر یعنی آوانس کننده جرقه در حالت گاز و میکسر یعنی مخلوط کننده سوخت و هوا وضعیت دیگر از قطعات را متعلقات بود این کیت cng دارای کنترل کمتر و همچنین اپن لوپ بوده است.

 یعنی از خروجی اطلاعات را دریافت نمی کند و کیت نسل دوم برای برطرف کردن معایب نسل یک به وجود آمد و تولید شد و دارای قطعاتی مانند موتور پله ای  و میکسر و سایر قطعات بوده است تفاوت عمده با کیفیت نسل ۱ کلوز لوپ بودن آن می باشد کیت نسل سوم یک کیت کامل تر و جامع تر بود و دارای قطعاتی مانند ECU  و انژکتور و سایر قطعات بوده است و کیت نسل چهارم جامع ترین کیفیت میباشد که در بازار ارزش و که دارای آلایندگی خیلی پایین نسبت به نسل های گذشته کیت ها بوده است و دارای قطعاتی مانند انژکتور و ایسیو گاز می باشد.


موردی برای نمایش وجود ندارد.