ترتیب نمایش:
کمی صبر کنید...

ایسیو گاز

وظیفه ایسیو گاز در این سیستم ها تعیین کردن، میزان سوخت مورد نیاز موتور، در زمان استفاده کردن از سوخت گاز است. با ما در خدمات سی ان جی بیرجند همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دراختیارتان بگذاریم . ایسیو بر حسب اطلاعات دریافتی، از سوی حسگر اکسیژن میزان سوخت و نسبت هوا را تعیین می‌ کند و با تغییر دادن موقعیت موتور، پله ای که نصب شده را در مسیر گاز ورودی به موتور و سوختی که مورد نیاز است را تامین می کند. ایسیو همچنین با زیاد کردن آوانس جرقه، در زمان استفاده کردن از گاز طبیعی، دشواری کم بودن سرعت شعله گاز به نسبت سوخت بنزن را برطرف کرده است و همچنین موتور عملکرد بهتری دارد. 

غیر فعال کردن عملکرد انژکتور های بنزین و نیز شبیه سازی کردن عملکرد این قطعات برای ایسیو بنزین، از دیگر وظایف آن می باشد. با انجام این کار علاوه بر جلوگیری کردن از پاشیدن سوخت بنزین، در هنگام استفاده کردن از گاز طبیعی، از ثبت کردن خطا در حافظه ایسیو بر پایه عملکرد انژکتور های بنزین جلوگیری خواهد شد. این قطعه همچنین وظیفه شبیه سازی کردن سیگنال اکسیژن را دارد که از روشن شدن چراغ جلوگیری خواهد کرد.

ایسیو گاز

وظایف اصلی ایسیو

  • - نمایش اطلاعات کارکرد موتور به راننده
  • - شناسایی وضعیت های بحرانی خودرو
  • - نمایش بسته یا باز بودن درب ها
  • - نمایش میزان باد لاستیک
  • - نظارت بر کارکرد کلی موتور
  • - تنظیم مصرف سوخت
  • - تنظیم درجه پاشش سوخت در انژکتور خودرو
  • - نمایش میزان مصرف سوخت
  • - نمایش هشدار های مربوطه
  • - تنظیم میزان آلایندگی
  • - محاسبه کارکرد خودرو با استفاده از داده های خروجی و...

کلا هر ایسیو خودرو، وظیفه ضبط و ثبت همه حالات و کارکرد های خودرو را دارد و می‌تواند با استفاده از این اطلاعات تمامی وضعیت های خودرو را درک کند. اصلی ترین وظیفه ایسیو تنظیم کردن درجه و زمان پاشش سوخت در انژکتور خودرو خودرو است. اگر خللی در این کار ایجاد شود، عمل احتراق در خودرو به درستی انجام نمی شود و امکان دارد خودرو درست کار نکند یا آلایندگی زیادی را ایجاد کند.

کار هایی که برای محافظت از ایسیو نباید انجام داد

1 - امتحان کردن جرقه از روی ویرا شمع به اتصال آن به بدنه

زمانی که سر شمع ها را می کشید و برای امتحان کردن برق ارسالی، به سر شمع ها توسط وایر مربوط به بدنه جرقه ایجاد کنید، امکان دارد که مقدار جریان نابهگام ایجاد شود. برق ثانویه کویل به همراه برق سیم پیچ اولیه آن تاثیر متقابل دارند. کویل برق خود را از ایسیو، می گیرد. این کار امکان دارد سبب ایجاد نوسانات برق در شبکه برق خودرو و به قسمت های حساس مخصوصا ایسیو آسیب می رساند.

2 - جدا کردن کابل باطری زمانی که خودرو روشن می باشد:

ولتاژ تولیدی دینام حدودا ١۴ ولت می باشد. اما این خیلی مهم است است که این ولتاژ، ولتاژ متوسط تولیدی دینام می باشد. ولتاژ دینام بر حسب بار گرفته شده از دینام و دور موتور، تفاوت دارد و ممکن است گاهی وقت ها به ۱۶ ولت برسد. این نوسان، در حالت عادی که کابل های باطری متصل می باشد به علت خاصیت خازنی باطری تعدیل می شود.

 ولی اگر در هنگام روشن بودن خودرو، کابل باطری باز شود این نوسانات توانایی این را دارد که بر روی قسمت های حساس خودرو تاثیر نامطلوب بگذارد. به طور استاندارد حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژی ۱۶ ولت می باشد. اگر زمانی که خودرو روشن باشد کابل باطری را جدا کنید حتما ریسک سوختن ایسیو وجود دارد. این کار طبیعتا بخاطر قیمت زیاد عاقلانه نیست.

یک نکته بسیار مهم: اگر تمایل به چک کردن برق سر شمع ها داشتید از یک شمع فیلرگیری شده یدک استفاده کنید که میزان جریان دهی ثانویه کویل کنترل شود.

ایسیو گاز

3 - دست زدن به پین های ایسیو

از مواردی که بیشتر با آن آشنا نبوده یا مورد غفلت قرار گرفته دست زدن به پین های ایسیو می باشد که به علت ریسک الکتریسیته ساکن بدن قادر به آسیب زدن های جدی به آن شود. بعضی مواقع تا هزار ها ولت، الکتریسیته بدن می تواند بالا برود.

4 - آب زدن به ایسیو 

اگر پشت جعبه  ایسیو را باز کنید می‌بینید که برای جلوگیری کردن از نفوذ آب، فیبر مدار چاپی و حتی پین های داخلی و ماده ای که مثل موم است پوشیده شده است ولی در هر حال پین های نری خارجی سوکت ایسیو بدون محافظ است و اگر آن ها خیس شوند باعث اتصال کوتاه خارجی می شود و امکان دارد به احتمال زیاد به ایسیو آسیب برسد.

دسته‌بندی